mandag 24. januar 2011

Kriminellt naivt

Det er skrevet hundre- om ikke tusenvis av krononikker, kommentarer og blogger om DLD (Datalagringsdirektivet) de siste månedene. Det er et tema det sikkert kunne blitt skrevet tusen til om. For meg kan det oppsummeres veldig kort. 

Justisminister Knut Storberget (Foto: Justis- og politidepartementet)

Alt vi trenger å vite
Jeg er MOT. Og kan ikke med min beste vilje forstå at noen kan være for på nåværende tidspumkt. Fordi hvis jeg var naiv og syntes det var greit at alle disse opplysningene om meg ble lagret og jeg egentlig var for, -så ville jeg fortsatt ha vært mot. -Fordi ingen har fortalt meg hvordan alle disse data'ene skal sikres på en forsvarlig måte. Vi vet at Wikileaks forsyner oss med statshemmeligheter fra stormaktene. Vi vet at smarte 16-åringer med en laptop kan hacke seg inn på de best sikrede servere i verden. Og dét mine damer og herrer bør være alt vi trenger å vite for å være motstandere. Uavhengig av alle andre argumenter.

-Å vedta DLD uten den sikkerheten, -Det er en forbrytelse mot folket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar